Sayıştay açıkladı: Ekrem İmamoğlu İSPARK’ı 5 yılda iflas ettirdi
2019 yılında AK Parti’den CHP yönetimine geçen İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), adeta geçmişe gitti.
CHP’li İstanbul Büyükşehir Belediyesi 2019’dan bu yana İstanbul’u çileye dönüştürüyor.
Her fırsatta zamların yapıldığı İSPARK’lar kârlı hale geldi.
İflas raporlara yansıdı
Kentin en büyük otopark işletmecisi olan İBB’nin iştiraki İSPARK, son yıllarda işletme zararı açıklarken, şirketin idari yönetimi ve mali tabloları da İBB Denetim Kurulu ve Sayıştay raporlarına yansıdı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclis Hukuk Kurulu Başkanı Muhammet Kaynar, İBB iştiraki İSPARK’ın resmen iflas ettiğini açıkladı.
Hasar: 29 milyon lira
İBB iştiraki İSPARK’ın geçen yıl faaliyet zararının 29 milyon 918 bin lira, toplam özsermayesinin ise eksi 17 milyon 594 bin lira olduğu belirtilirken, şirketin hukuki ve teknik açıdan iflas ettiği açıklandı.
İmamoğlu’ndan önce değeri 4 milyar euroydu
İSPARK, 2012 ve 2013 yıllarında 4 milyar euroluk değere ulaşırken, 2019 yılında yapılan seçimlerde 101 bin araçlık otopark kapasitesine sahip olmuştu.
2022 yılı faaliyet raporlarına göre İSPARK’ın 123 bin araç kapasiteli olduğu, 10 bini inşaat halinde, 2 bini ise ihale sürecinde olmak üzere toplam 12 bin araçlık yatırımın devam ettiği kaydedildi.
Raporda, sermaye ve yedek akçe toplamının tamamının karşılıksız kalarak negatif bakiyeye yol açtığının da altı çizildi.
2005 yılında kuruldu
İSPARK, 2005 yılında belediye otoparklarını devralıp tek elden işleterek şehircilik ve otopark kültürünü oluşturmak amacıyla kuruldu.
İSPARK’ın kurulmasıyla kent genelinde yaygınlaşan ‘zulüm’ olaylarının önüne geçildi.
Müdür buna dayanamıyor
Aralık 2020’de İSPARK Genel Müdürü olarak atanan Hakan Orhun, geçtiğimiz aylarda görevinden istifa etmişti.
Orhun, İmamoğlu döneminde değişen üçüncü İSPARK Genel Müdürü oldu.