Ekonomi

“Türk bankacılığında paradigma değişiyor”

Birol BOZKURT

2023 yılı Türk bankacılık sektöründe dijitalleşme ve inovasyon ivmesinin devam ettiği hızlı bir yıl oldu. Pek çok banka hızlı dijital dönüşüme ayak uydurmak için yeni projeler geliştirirken, bazıları da yeni işbirliklerine girdi.

Akbank Bireysel Bankacılık ve Dijital Analitik Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Büyük ile Türkiye’de bankacılık sektörünün yaşadığı bu dijital odaklı değişimi ve bankacılığın geleceğini konuştuk. Aziz, Akbank’ın teknolojiyle şekillenen bankacılık hizmetleri alanındaki stratejisini, hayata geçirdiği ve planladığı yeni çalışma ve yatırımlarını, fintech’ler ve girişimcilerle işbirliklerini, Akbank LAB, Akbank+ gibi inovasyon merkezleri ve programlarını anlattı.

Bankacılık sektöründe birçok önemli paradigma değişikliği gözlemlediğini belirten Aziz, bunlardan ilkinin açık bankacılık olduğunu ifade etti. Açık bankacılığın 2023 yılı başında bankacılıkta hayata geçmesinin son derece önemli olduğunu vurgulayan Aziz, rakamların modeli uygulayan ülkelere göre çok daha hızlı yükseleceğine ve onları çok hızlı aşacağına inandığını belirtti.

“Müşterilerimizin %60’ı dijital kanallardan geliyor”

Öte yandan önceki yıllarda hayata geçirilen bir yenilik olan uzaktan dijital süreçle müşteri olma hizmetinin 2023’te de köklü etkiler yaratmaya devam ettiğini kaydeden Şanlı, bu konunun altını neden çizme gereği duyduğunu anlattı. geçen yıl: “Çünkü bu 2021 yılının ortasında uygulamaya konuldu.” Hizmet 2023’ün sayılarında çok değerli bir yer edinmeye başlıyor.

Sıfırdan tanıştığımız ve 2022 yılında bankamıza yeni müşteri olan Akbank müşterilerinin %40’ı bu kanaldan geldi. 2023 yılında ise bu oran %60’a çıktı. Şu anda 2,5 yaşında olan ve şubenin müşteri edinme alışkanlıklarını değiştiren bir hizmetin geldiği noktaya baktığımızda, burada gidilecek çok yol olduğunu görüyoruz.

“Buradaki potansiyel bizim için çok heyecan verici.” İş modeli açısından “Geçişlilik” olarak tanımladığı departmanda önemli bir değişikliği daha gözlemlediğini belirten Aziz, bunun örneklerini yapay zeka tabanlı chatbot Akbank Asistan’dan verdi. Akbank Asistan’ın aylık 1 milyonun üzerinde kullanıcısı olduğunu, 200’e yakın süreçte kullanıcılara yardımcı olduğunu ve yüzde 90’a yakın anlam oranına sahip olduğunu belirten Ulu, chatbot’a ses özelliği eklediklerini, müşteri iletişim merkezi altyapısına entegre ettiklerini ve IoT’yi entegre ettiklerini söyledi. akıllı cihazlarla. Verdiklerini anlattı.

“Yapay zekaya yatırım yapıyoruz”

Akbank’ın teknolojiyle şekillenen bankacılık hizmetleri alanındaki stratejisini paylaşan Şanlı, yapmaya çalıştıkları dönüşümün çok yönlü olduğunu, süreçlerini sıfırdan oluşturduklarını, müşteriyle etkileşim noktalarını tamamen değiştirdiklerini, dijital teknolojileri gördüklerini söyledi. ve Bankacılık IQ gibi fırsatlar sağlayan ve çelişkileri çözen bir gelişme olarak yapay zeka. Bireysel finansal içgörüler sunduklarını, katlanarak büyüme sağladıklarını, şubeler arası ve şubeler arası deneyimler yarattıklarını belirtti.

haber-kadinhani.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu