Ekonomi

Yemeksepeti Dondurma İstatistikleri Açıklandı

Yemeksepeti, özellikle yaz günlerinin en sevilen tatlısı olan dondurmanın sipariş adetlerine göre istatistiklerini açıkladı.

Yemeksepeti’nden yapılan açıklamaya göre tüm zamanların şampiyonu çikolatalı dondurma zirvedeki yerini korurken, kavunlu dondurma ise nisan ayında rekor satış büyümesiyle ilk 10’da kendine yer buldu.

Bu yıl dondurma satışlarında yaşanan olumlu artışlar tüketicinin bu lezzete olan bağlılığını ve sevgisini bir kez daha ortaya koydu.

2023 yılı dondurma satış bilgileri, çikolatalı dondurmanın tüketiciler tarafından vazgeçilmez bir lezzet olarak algılandığını bir kez daha teyit ediyor.

Bu meşhur lezzet, tüm aylarda birinci sırada yer alarak bu yıl da tahtını korudu. Sade dondurma da aynı başarıyı göstererek Eylül 2022’den Mayıs 2023’e kadar listenin başında yer aldı.

Fıstıklı dondurmanın haziran ayındaki dikkat çekici yükselişi beşinci sıraya yükselmesini sağladı. Limonlu dondurma bu yıl gösterdiği performansla sıralamada bir basamak yükselerek 3. sıraya yerleşti.

Dondurma farklı mutfaklarla da uyum sağlıyor.

Dondurmanın tüm yıl boyunca sevilen bir tatlı olduğu bilinirken Yemeksepeti’nin yeni verileri, dondurmanın farklı mutfaklarla kombinlerine ışık tutuyor.

Türk mutfak kültüründe bilinen çiğ köftenin yanında dondurmanın da sevilen bir lezzet olması, onların klasik tatların dışına çıktığını ortaya koyuyor. Ayrıca böğürtlenli dondurmanın burgerle, kızarmış dondurmanın ise Uzakdoğu mutfağıyla birleşimi bu tatlının kozmik bir lezzet olduğunu gösteriyor.

Kahve ile mükemmel bir uyum içinde olan “Kremalı Dondurma” da bu trendin bir parçası. Dondurma, tüketicilere sadece tek başına değil, farklı mutfaklarla kombinlendiğinde de eşsiz lezzet deneyimleri sunmaktadır.

2022 ve 2023 yıllarında dondurma fiyatlarındaki değişiklikler dikkat çekti. Fiyat artışı açısından listenin başında yaban mersinli dondurma yer alırken, fiyat istikrarı ile Maraş usulü dondurma en bütçe dostu dondurma oldu.

Kızarmış dondurma bütçe dostu listede ikinci sırada yer alırken, en ucuzlar listesinde ise son sırada yer aldı. Bu veriler dondurma tercihlerinin sadece lezzetten değil aynı zamanda fiyatlardan da etkilendiğini gösteriyor.

Maraş yolu 7 ilde en çok dondurma satan

Yemeksepeti’nin açıkladığı veriler, Türkiye’nin farklı şehirlerindeki dondurma tüketim eğilimlerini de ortaya çıkardı. Adana’dan Van’a kadar pek çok ilde sade dondurma ilk sıralarda yer alıyor gibi görünüyor. Ancak 2023 yılında özellikle Ağrı ve Samsun gibi şehirlerde çikolatalı dondurma tercihleri ​​arttı.

Maraş usulü dondurma, Adıyaman, Bartın, Denizli, Karaman, Kırşehir, Osmaniye ve Sivas gibi illerde hem 2022 hem de 2023 yılında en çok satılan dondurma türü olurken, fıstıklı dondurmanın Düzce’deki popülaritesi de dikkat çekti.

Veriler, Türkiye genelinde dondurma tercihlerinin hem yerel kültüre hem de genel tüketici eğilimlerine göre ne kadar farklılaştığını gösteriyor.

Belirli iş ortağı türlerinin sayısında artış yaşandı

2022-2023 yılları arasında menüsünde dondurma bulunan iş ortaklarının sayılarına bakıldığında, bazı dondurma türlerinde üye işletme sayısında artış gözlendi. Yaban mersinli dondurma satıcılarının sayısı arttı. Yaban mersinli dondurmanın popülerliği arttıkça üye restoranlar da bu trendi yakalamaya çalıştı.

Kızarmış dondurmada da iş ortağı sayısında yüzde 8,81 oranında artış görüldü. Bu da kızarmış dondurmaya olan talebin arttığını ve daha fazla satıcının bu tada yatırım yapmaya başladığını kanıtlıyor.

Sade dondurma, restoran sayısında yüzde 11,02’lik artışla bu alanda öne çıkan dondurma türlerinden biri olmaya devam ediyor.

Geçen yılın en çok satan 10 dondurması ise “Çikolatalı, sade, limonlu, karamelli, fıstıklı, Maraş usulü, çilekli, karışık, kavunlu ve kremalı dondurma” oldu. formda listelenmiştir.

haber-cicekdagi.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu